torsdag 24 juli 2008

Jack in Korea - K's version

Om man ska dra någon slags lärdom ur den här historien så skulle jag nog säga att det hela understryker Jacks eviga tendens att hamna i bisarra situationer. Detaljerna må skifta litegrann från mun till mun men stommen är densamma.

Sedan har jag hört vad som hände efter 'Take us to a nice party'. Jag har inga källor här så jag ber er att vara källkritiska! Det sägs att taxichauffören tog dem till en japansk restaurang, som visade sig erbjuda mer tjänster än bara mat om jag säger så! Det som hände bakom de där papperstunna dragdörrarna förblir en gåta.

Ett annat intressant rykte som går i hela Jack in Korea-skvallret är vad bartendern sa till Jacks kompis. Han sägs ha sagt 'If you help me kill him we'll split the money!' Först och främst, vilka pengar? Kan det vara så att baren Rock inte bara koncentrerar på drogförsäljning, men även illegal försäljning av värdefulla organ?

Och varför har alla lämnat ute ödets nyck? När de sprang bort från "skottlossningen" flydde de alla åt olika håll, men av ännu ett bissart inslag från universums starka krafter så återfann de varandra på en annan bakgata. Det här utspelar sig i Seoul, en väldigt stor stad i alla mått mätt.

Jacks äventyr i Korea är långt ifrån avslutat, grävningen fortsätter, mer smuts ska bryta ytan.

/K

Inga kommentarer: