måndag 21 juli 2008

Jack - Genesis

Alla som vet vem Jack är vet också alla frågor som Jack kommer med: Hur kommer det sig att han alltid slutar naken på fest? Hur kan en sådan likgiltig karaktär hamna i så otroligt många extraordinära situationer? Hur får han alla brudar utan att ens lyfta ett finger? Och varför kallar mammor honom för Snyggjack?

Min fascination kring Jack började när jag hörde vad som hände på en buss mellan Lycksele och Skellefteå 2004. Det ryktas att han i utbyte mot en liten summa pengar, tjugo kronor, satt naken längst fram i bussen i tjugo dryga minuter.

Efter det har alla stories spunnit vidare och Jack har blivit något av en legend utan att ens själv vara medveten om vilken roll han spelar för samhället.

Nu har jag bestämt mig för att räta ut en del frågetecken. Jag ska etablera en spaningsgrupp som ska gräva fram godbitar ur Jacks liv, tillsammans ska vi ta reda på vem Jack är, sära mannen från myten och samtidigt försöka samla på oss ett redigt nystan av historier om Jack.

Det krångliga blir att fixa biffen utan Jacks vetskap.

/K

Inga kommentarer: