söndag 7 september 2008

Fan-Mail II

Vi värnar i vanliga fall mycket om våra informatörer men i detta fall måste vi vidta återgärder. Eftersom du skrev ett email där du satte dig själv i stort fokus krävdes det mycket jobb från redaktionen att försöka omformulera ditt mail till ett där du skulle få vara anonym. Du har dock i och med din kommentar på inlägget Antiklimax, förbrukat din rätt att vara anonym samt förbrukat din rätt att få erhålla en ledtråd om den eminenta redaktionen som arbetar mycket hårt med att sålla stoffet från obetydligt fakta om Jack. Vi ber dig att värna om bloggens bästa och inte styras av högmodets saboterande kraft.

"Hej osv. Tänkte att jag skulle kasta lite ved på den nu (förlåt att jag påpekar det) något döende brasan. Jack bor just nu, som bekant, en kortare tid hos mig i min lägenhet i Solna. Long story short, Jack pratar i sömnen HELA TIDEN och mycket dessutom.
Jag brukar sitta kvar vid datorn och plugga när Jack har somnat på soffan och för några nätter sedan utbrister t.ex den sovande besten: "Ööuh". Jag säger då "Va?", Jack svarar "Öh, shit, Det är nåt djur", han börjar slita i sovsäcken och jag märker att han sover tungt nästa sekund men hinner ändå utbrista "Jack, du drömmer". Han svarar medan han vrider och vänder på sig: "Det är en fluga eller nåt!". Notera att han inte mindes något av detta när jag påminde honom dagen efter.
Bara alldeles nyss (jag har ytterligare en vaken natt) utbrast Jack denna monolog med ganska gäll stämma "ÅH JAVLAR!".... "DET ÄR JU *mummel mummel*... FY FAN!"
Vet inte om denna information är särskillt ny eftersom alla som någon gång har delat rum med Jack antagligen har märkt detta, men det kanske duger i och med den presstorka ni/du lider p.g.a att Jack är på distans.
Fred - Ed (Informationen upplyser ju att det är jag som är tjallaren den här gången, men ni kan ju ändå ge mig något häftigt namn... Just for fun liksom."

/Jackattack

5 kommentarer:

Anonym sa...

Fo' Sho! Jag har totalt tappat intresset för ledtrådar och vilka ni är osv.

Vill bara, precis som ni, få maskineriet att rulla lite igen. Det finns inte mycket kul kvar här på internet.

Puss

Anonym sa...

Det må vara en döende brasa förvisso, men vi arbetar även retroaktivt, det förlutna är minst lika viktigt som den hägrande horisonten, med andra ord kommer brasan aldrig dö ut på riktigt. Men vi erkänner att nyhetsstoffet blir lite svåråtkommligt.

Det är upp till oss alla att hålla magin levande.

Anonym sa...

Jag blir så förvirrad. Ed, jag trodde att jag visste att det var du. Min världsbild är omkullkastad. Bara för det ska jag också vara anonym.

/paparazzi

Anonym sa...

Det är du Edvin. Det måste det vara.

Anonym sa...

En sak är säker. Det är inte jag.